Akcesoria i kosmetyki samochodowe

1963 Aston Martin DB5 Detailing Perfekcja - część pierwsza

Adrian Krzymiński

Aston Martin DB5 - Grand Tourer zaprojektowany przez Aston Martin, aby zastąpić krótszy i mniejszy model DB4. DB5, (DB na cześć Davida Browna, właściciela Astona Martina w latach 1947-1972) posiada rozkładane fotele, wełnianą wykładzinę i skórzane wykończenia w standardzie - nic dziwnego, że został wybrany przez Jamesa Bonda!

DB5 jest napędzany 4-litrowym silnikiem o mocy 282 koni mechanicznych przy 5,500 obr/min. Prędkość maksymalna wynosi 143mph i przyspiesza od 0-60 mph w 8 sekund - w 1963 roku DB5 łączył prędkość z komfortem.

Ten szczególny DB5 posiada numer podwozia DB5/1340, co oznacza, że jest to ostatni model zbudowany z tradycyjną 4-biegową manualną skrzynią biegów Davida Browna.

Aston Martin wyprodukował tylko osiemdziesiąt pięć egzemplarzy DB5 z czterobiegową skrzynią biegów. Później wszystkie skrzynie były 5-biegowe produkcji niemieckiej, więc ostatni model wyprodukowany tutaj w studio był bardzo wyjątkowy. To niesamowite, co było standardem w tych samochodach - hamulce tarczowe na okrągło! Oryginalny właściciel zdecydował się na wiele dodatków, więc miał reflektory Marchal, a nawet radio Motorola! - Master Detailer, UDS

Pierwotnie ten DB5 był ciemnoniebieski, ale podczas rozległej kompletnej renowacji nadwozia w latach 1994-1996, właściciel zdecydował się na ponowny lakier w kolorze metalicznej zieleni. Później samochód był bardzo zadbany, ale mimo to, nowy właściciel chciał mieć pewność, że DB5 jest tak nieskazitelnie czysty, jak to tylko możliwe. Dlatego też sprowadził go do Ultimate Detailing Studio, gdzie przeprowadzono pełną korektę lakieru, obróbkę silnika i zabezpieczenie wnętrza w celu ochrony skóry.

aston martin

Wiedziałem, że będzie to długa praca wymagająca wielu przygotowań. Przed przystąpieniem do pracy musiałem usunąć wszystkie elementy wykończeniowe z nadwozia, aby mieć czyste pole do polerowania maszynowego lakieru. Musiałem również rozebrać części silnika, aby móc dostać się do wszystkich elementów metalowych w celu ich właściwego wypolerowania. Nie chciałem niczego pominąć! - Master Detailer, UDS

Pierwszym krokiem było usunięcie tablicy rejestracyjnej, uchwytu tablicy rejestracyjnej, oświetlenia tablicy rejestracyjnej, lusterek drzwiowych i plakietek.

Po usunięciu tych elementów pozostał czarny lepki osad starego, brudnego kleju, który został usunięty za pomocą parownicy.

Aby w pełni ocenić stan lakieru, konieczne było najpierw odkażenie, odtłuszczenie, wstępne oczyszczenie, a następnie umycie DB5.

Początkowo DB5 został potraktowany środkiem Bilt-Hamber Korrosol w celu usunięcia wszelkich zanieczyszczeń w postaci cząsteczek metalu, zazwyczaj pochodzących z pyłu hamulcowego, zarówno z własnych klocków hamulcowych, jak i z innych samochodów poruszających się po drogach. Chromowane druciane felgi zostały następnie potraktowane środkiem Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner, aby upewnić się, że wszelkie pozostałości brudu drogowego zostały usunięte.

Następnie cały samochód, łącznie z wnęką silnika, został odtłuszczony przy użyciu Surfex HD firmy Bilt-Hamber, aby usunąć wszelkie tłuste zabrudzenia olejowe. Valet Pro Large Sash Brush został użyty, aby dostać się do zakamarków i szczelin silnika, zanim cały samochód został spłukany.

Następnie DB5 został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam, aby usunąć z lakieru wszelkie pozostałe większe cząstki brudu. Po nałożeniu pianki Ultimate Snow Foam pozostawiono ją na kilka minut, a następnie spłukano.

Przy użyciu płynu do kąpieli Swissvax i metody dwóch wiader DB5 został dokładnie umyty, spłukany, a następnie poddany ostatecznemu płukaniu przy użyciu filtra wody dejonizującej Aqua Gleam.

Silnik został osuszony przy użyciu dmuchawy wysokociśnieniowej, a karoseria została wytarta do sucha przy użyciu ręczników suszących Microfibre Madness Dry Me Crazy. W końcowej części przygotowań karoseria i szyby zostały pokryte glinką przy użyciu Bilt-Hamber Auto Clay Soft.

Aluminiowy silnik został wypolerowany ręcznie przy użyciu Supernatural Fine Cut Metal Polish, delikatnej mieszanki ściernej, która wypala elementy metalowe do jasnego połysku.

Spód pokrywy maski silnika został wypolerowany ręcznie przy użyciu SCHOLL Concepts S40 Anti-Swirl Compound, pasty polerskiej z mikrodrobinkami ściernymi, która nadaje połysk.

Wszystkie zewnętrzne metalowe detale zostały ręcznie wypolerowane przy użyciu Supernatural Fine Cut Metal Polish, a gumy zostały zamaskowane taśmą do detali. Chroni to je przed przypadkowym kontaktem ze środkami do polerowania maszynowego, które zazwyczaj plamią gumowe wykończenia. Ostatnim etapem przygotowań przed polerowaniem maszynowym było zabezpieczenie nielicznych odprysków kamienia za pomocą ChipEx Paint Chip Repair System.

Po całkowitym oczyszczeniu karoserii użyłem lampy LED o dużej mocy, aby lepiej przyjrzeć się stanowi lakieru i rzeczywiście był on w całkiem dobrym stanie, tylko z regularnymi śladami zawirowań i kilkoma zadrapaniami. Z chęcią zabrałem się do pracy nad nim i naprawdę oddałem sprawiedliwość temu pięknemu samochodowi. - Master Detailer, UDS

W następnym tygodniu: Aston Martin DB5 jest polerowany maszynowo, zabezpieczony i dostarczony do bardzo zadowolonego klienta, więc obserwujcie to miejsce!

Dowiedz się więcej na http://oto-moto-gratka.pl/

Zobacz