Akcesoria i kosmetyki samochodowe

25 najważniejszych czynników wpływających na nabywców samochodów

Adrian Krzymiński
Udostępnij Facebook Twitter

Koszty eksploatacji, niezawodność i cena są tym, na co kierowcy zwracają uwagę przy zakupie samochodu, wynika z nowego badania.

Naukowcy przepytali 2 000 brytyjskich nabywców samochodów i odkryli, że rodzaj paliwa, podatek drogowy i producent również mają wpływ na to, na jaki silnik się zdecydujemy.

Wpływ mają również ekonomia, obsługa i bezpieczeństwo, a także rozmiar, komfort i emisja spalin.

Badanie zostało zlecone przez firmę Hyundai, która właśnie wprowadziła na rynek nowy model Kona Electric - bezemisyjny kompaktowy SUV o zasięgu do 300 mil.

Oznacza to, że możesz przejechać równoważną odległość od Land's End do John O'Groats za około 17 funtów - przejechanie tej samej odległości średniej wielkości samochodem napędzanym benzyną kosztowałoby Cię około 121 funtów.

Jest to pierwszy "mainstreamowy" rodzinny pojazd elektryczny o takim zasięgu - przy czym próg 300 mil jest zwykle ograniczony do samochodów elektrycznych kosztujących dwa razy więcej.

"Jest tak wiele do wzięcia pod uwagę podczas zakupów nowego samochodu, ale jak sugerują badania, jesteśmy dość zdecydowani i wiemy, czego chcemy" - powiedział rzecznik Hyundai.

"Oczywiście każdy jest inny z bardzo specyficznymi wymaganiami, ale wyniki badań dają ogólne wskazanie, co jest dla nas ważne.

"A koszty eksploatacji pojazdu - czy to rodzaj paliwa, koszty podatku drogowego lub niezawodność są oczywiście istotne - jednak wyniki badań sugerują również, że wrażenia z jazdy są również ważnym czynnikiem".

Fascynujące fakty

Badania wykazały również, że kierowcy zazwyczaj posiadają samochód przez pięć lat i osiem miesięcy, zanim kupią nowy.

A kiedy już to zrobią, sprawdzają zaledwie trzy pojazdy, zanim zdecydują się na zakup.

Sześciu na dziesięciu kupujących zabiera kogoś ze sobą na zakupy samochodowe - a jedna czwarta tych, którzy to robią, zabiera ze sobą ojca. Przy tym 39% z nich kupiło samochód tylko po to, by później tego żałować.

Wraz z poprawą infrastruktury i rosnącą świadomością ekologiczną kierowców, popyt na "zielone" pojazdy stale rośnie.

Sprzedaż pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in wzrosła w tym roku o 25%, a co dziewięć minut w Wielkiej Brytanii rejestrowany jest nowy model.

"Jak pokazują badania, brytyjscy kierowcy wiedzą, czego oczekują od samochodu - i co zrozumiałe, chcą więcej korzyści" - dodał rzecznik Hyundai.

"Cena, niezawodność i koszty eksploatacji są kluczowe - a Kona Electric dostarcza na wszystkich tych frontach".

"Istnieje również 4,500 funtów Plug-In Car Grant (PICG) obecnie dostępne, co sprawia, że cena wywoławcza dla tego samochodu nieco poniżej 25.000 funtów, a dodatkowo istnieje 500 funtów dotacji, które mogą być umieszczone na zakup i koszt instalacji domowego punktu ładowania".

Top 25 czynników, które wpływają na kupujących samochody

1. Cena 2. Niezawodność 3. Rodzaj paliwa (benzyna, olej napędowy, elektryczny, hybrydowy itp.) 4. Marka samochodu 5. Oszczędność - mile na galon 6. Model samochodu 7. Koszty posiadania - koszty ubezpieczenia, serwisowania itp. 8. Liczba drzwi 9. Komfort 10. Wielkość samochodu - czy jest wystarczająco duży dla mojej rodziny/zwierząt domowych 11. Wielkość silnika 12. Koszt podatku drogowego 13. Skrzynia biegów (ręczna lub automatyczna) 14. Liczba miejsc siedzących 15. Wielkość bagażnika 16. Wielkość samochodu - czy jest wystarczająco mały, aby łatwo było nim manewrować i parkować 17. Kolor nadwozia 18. Moc silnika/prędkość obrotowa 19. Prowadzenie 20. Długość gwarancji 21. Elektryczne szyby 22. Bezpieczeństwo - oceny NCAP, wyposażenie bezpieczeństwa itp. 23. Widoczność przez tylną szybę 24. Emisja CO2 25. Jak daleko jest do dealera

Zobacz