Akcesoria i kosmetyki samochodowe

Alfa Romeo Giulietta, wyrafinowana i ostatecznie chroniona

Adrian Krzymiński

Giulietta, stworzona w niepowtarzalnym włoskim stylu, jest elegancka i pełna blasku. Zaprojektowana przez Lorenzo Ramaciotti w "Centro Stile" Alfa Romeo, wyróżnia się kilkoma stylowymi detalami, takimi jak pionowo umieszczone światła do jazdy dziennej w technologii LED oraz dziwaczne rozmieszczenie czerwonych diod LED w tylnych światłach. Giulietta doskonale łączy styl z praktycznym zużyciem paliwa, a przy tym zapewnia rozrywkę podczas jazdy.

Ta Giulietta Sportiva w kolorze białym perłowym Ghiaccio trafiła do Ultimate Detailing Studio, gdzie została poddana zabiegowi nabłyszczania. Używany jako codzienny środek lokomocji, wykazywał wszystkie oznaki typowego codziennego kierowcy! W związku z tym samochód musiał zostać poddany procesowi dokładnego oczyszczenia z zanieczyszczeń, a następnie intensywnemu myciu, aby można było właściwie ocenić stan lakieru.

W ramach tego procesu zarówno przednie jak i tylne tablice rejestracyjne zostały usunięte, aby umożliwić dokładniejsze czyszczenie.

Pierwszym etapem procesu usuwania zanieczyszczeń było potraktowanie felg środkiem Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover, lepkim środkiem do czyszczenia felg "2 w 1", zaprojektowanym do usuwania wszelkich związanych cząstek metalu z felg i lakieru bez uszkadzania lakieru ochronnego. Po pozostawieniu produktu na powierzchni przez około 2-3 minuty, zmiana koloru (z przezroczystego na fioletowy) wskazuje, że wiązanie pomiędzy cząsteczkami żelaza a podłożem zostało przerwane, więc zanieczyszczenia mogą być teraz bezpiecznie spłukane.

UF Wheel Woolies zostały użyte, aby upewnić się, że środek do czyszczenia kół został wprowadzony do wszystkich trudno dostępnych miejsc na stopach.

Kolejnym etapem było zajęcie się bagażnikiem, maską i zamkami drzwi, ponieważ wszystkie one wymagały odtłuszczenia i usunięcia resztek wosku transportowego, często ignorowanego przez dealerów. Do tego celu użyto skoncentrowanego roztworu Meguiar's All Purpose Cleaner Plus oraz szczotki do detali o grubym włosiu, aby usunąć cięższe osady.

Klient zdecydował się na zabieg Engine Treatment, jako dodatek do Gloss Enhancement Treatment. Elementy elektryczne we wnęce silnika zostały zabezpieczone wodoodpornymi osłonami, po czym obszar został spryskany środkiem Swissvax Engine przy użyciu pędzla do detali, aby poluzować brud i zanieczyszczenia w uporczywych i trudno dostępnych miejscach. Na koniec, Swissvax Motor Shine został starannie nałożony na wnękę silnika. Ten innowacyjny produkt od szwajcarskich producentów wosków jest zarówno odporny na ciepło jak i hydrofobowy, odpycha brud i zanieczyszczenia, pomagając utrzymać silnik w wyglądzie "jak nowy".

Pozostała część karoserii została również odtłuszczona, a następnie spłukana myjką ciśnieniową Kranzle K7 /122, po czym nałożono na nią przed myciem pianę Ultimate Snow Foam za pomocą lancy Kranzle Snow Foam Lance. Piana utrzymuje się na samochodzie przez około 1-2 minuty i bezpiecznie usuwa z powierzchni większe cząstki brudu i żwiru. Jest to niezbędny etap, który pozwala uniknąć nieestetycznych swirli i drobnych zarysowań powierzchni lakieru podczas mycia głównego.

Ponieważ Giulietta była dość brudna, bardzo ważne było użycie Ultimate Snow Foam. Piana dostaje się pod brud i usuwa go z powierzchni. Następnie można go spłukać. Ponieważ to właśnie ten brud i żwir są zazwyczaj przyczyną powstawania na samochodach tak często spotykanych podczas mycia swirli. Pianka Snow Foam jest nieoceniona w ochronie lakieru przed tego typu uszkodzeniami. Jest ona również bardzo przydatna w docieraniu do wszystkich zakamarków wokół plakietek i emblematów. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Po spłukaniu pierwszej warstwy Ultimate Snow Foam, nałożono drugą, która posłużyła jako smar do nakładania gąbki Dodo Juice Square Sponge Clay Pad - gąbki wielokrotnego użytku, która spełnia taką samą funkcję jak glinka do detailingu, usuwając z powierzchni lakieru nierówne zanieczyszczenia.

Square Sponge Clay Pads są świetną alternatywą dla tradycyjnej glinki - są większe, więc łatwiej je trzymać, a ponieważ można je myć, są wielokrotnego użytku. Uważam, że dla większości samochodów, z wyjątkiem tych, które są mocno zanieczyszczone, wystarcza zwykle drobna gradacja - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Po kolejnym płukaniu Giulietta została dokładnie umyta przy użyciu Meguiar's Hyper Wash, rękawicy z wełny jagnięcej i metody dwóch wiader, spłukana czystą wodą z filtra odżelaziającego Aqua Gleam, a następnie starannie wysuszona miękkimi ręcznikami z mikrofibry. Następnie został wniesiony do studia, gdzie dokonano odczytów głębokości lakieru, po czym przeprowadzono dokładną inspekcję przy intensywnym oświetleniu.

Giulietta była dość mocno zawirowana i zawierała wiele przypadkowych głębokich zadrapań (RDS). Wziąłem pod uwagę intensywność zabrudzeń, rodzaj lakieru i zdecydowałem się na system RUPES UHS. Chociaż jest on przeznaczony do bardzo twardych lakierów, to bardzo dobrze sprawdza się również na lakierach pośrednich. Jest to system jednoetapowy, więc pozwolił mi osiągnąć doskonałe wykończenie w stosunkowo krótkim czasie. Użyłem tego systemu na lakierze oraz do podklejenia osłon reflektorów. Ze względu na typową dla Alfy krzywiznę lakieru, użyłem Mini BigFoot LHR 75ES, aby uzyskać jednolite wykończenie. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Gdy lakier został już poprawiony, karoseria i koła zostały oczyszczone przy użyciu Gtechniq Panel Wipe, aby usunąć wszelkie ślady pozostałości po polerowaniu. Panel Wipe pozostawia powierzchnię całkowicie odsłoniętą, co pozwala uszczelniaczowi na utworzenie maksymalnej możliwej liczby wiązań z podłożem, zapewniając w ten sposób najtrwalszą ochronę. W tym przypadku klient zażyczył sobie najnowszy uszczelniacz Gtechniq oparty na nanotechnologii, Crystal Serum, powłokę odporną na działanie środków chemicznych, która zapewnia najwyższy poziom ochrony przed wirowaniem spowodowanym myciem, zanieczyszczeniami przemysłowymi i środowiskowymi. Crystal Serum musi być nakładane w ściśle kontrolowanych warunkach, a po utwardzeniu jest praktycznie niemożliwe do usunięcia. W rezultacie Crystal Serum jest dostępne do profesjonalnej aplikacji wyłącznie w akredytowanych studiach detailingowych Gtechniq.

alfa romeo

W celu wykończenia, Giulietta otrzymała warstwę Swissvax Crystal Rock nakładaną ręcznie, pozostawioną do utwardzenia i starannie wypolerowaną ciężką mikrofibrą GSM. Ten ekskluzywny, szwajcarski wosk premium zawiera 76% carnauby, dzięki czemu zapewnia wyjątkowo gładki połysk i bardzo dużą głębię koloru, nawet na białym lakierze.

Osłony reflektorów i lamp tylnych zostały również zabezpieczone przy użyciu Crystal Serum, aby zachować ich przejrzystość. Hydrofobowa natura powłoki oznacza, że brud i woda deszczowa będą odpychane, dzięki czemu dłużej pozostaną czyste. Jest to szczególnie ważne w miesiącach zimowych.

Felgi zostały zabezpieczone powłoką Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour, odporną na wysoką temperaturę, hydrofobową barierą, która zapewnia ochronę przed brudem drogowym. Jest również wysoce odporna na działanie środków chemicznych stosowanych podczas mycia, dzięki czemu jest wyjątkowo trwała. Opony zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq T1 Tyre n Trim, który zapewnia długotrwały, satynowy połysk.

Szyby zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass, który stanowi barierę hydrofobową, zachęcającą wodę deszczową do spływania w momencie kontaktu z nią, dzięki czemu jazda w trudnych warunkach pogodowych jest łatwiejsza i mniej męcząca dla kierowcy.

Dowiedz się więcej na http://plrha.pl/

Zobacz