Akcesoria i kosmetyki samochodowe

Audi S3 'Hot Hatch' w podczerwieni z GYEON Q2 MOHS+ Protection

Adrian Krzymiński

Audi S3 jest uważane przez niektórych za ostateczny "hot hatch" dla dorosłego "chłopca wyścigowego" obecnego w większości petrolheadów! Napędzane 2.0-litrowym silnikiem TFSI z turbodoładowaniem, generującym 296 KM i napędzanym przez system napędu na 4 koła Audi Quattro, jest w stanie osiągnąć prędkość 0-62 mph w zaledwie 4,8 sekundy.

audi

Nowa wersja jest o 60 kg lżejsza od swojego poprzednika. Przednia oś została przesunięta o około 4 centymetry do przodu, podczas gdy silnik został odchylony do tyłu o około 12 stopni, dzięki czemu S3 czuje się bardziej uziemiony i stabilny na zakrętach niż kiedykolwiek wcześniej. Oczywiście został wyposażony w sportowy układ wydechowy, który brzmi tak dobrze, że Audi umieściło głośnik w przegrodzie, aby wpompować sztuczny szum silnika do kabiny! Ogólnie rzecz biorąc, efektem jest solidnie zbudowany hatchback o wysokich osiągach, który zapewnia wszystko, czego można oczekiwać od Audi z napędem na wszystkie koła.

Klient ten jest zagorzałym fanem modelu S3, więc po odebraniu swojego nowego modelu przywiózł go bezpośrednio do studia Ultimate Detailing, aby poddać go zabiegowi New Car Protection Treatment, który zapewni mu pełną ochronę przed nadejściem zimy.

Pierwszym krokiem było nałożenie preparatu GYEON Q2M Iron na koła i karoserię, aby upewnić się, że do podłoża nie przylegają żadne żelazne zanieczyszczenia. Następnie S3 został odtłuszczony przy użyciu Valet Pro Classic All Purpose Cleaner.

Chociaż jest to nowy samochód i nie spodziewasz się, że gdziekolwiek zobaczysz nagromadzenie smaru, ważne jest, aby odtłuścić wszystko i dokładnie. Jest to dobre ćwiczenie, ponieważ gdy brud zacznie się gromadzić w klapach bagażnika, wnęce silnika itp. staje się trudniejszy do usunięcia. Regularne odtłuszczanie zajmuje bardzo mało czasu - znacznie mniej niż próba usunięcia znacznego nagromadzenia, więc zdecydowanie warto to robić. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Następnie S3 został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam, aby usunąć większe cząstki brudu i żwiru pozostałe na karoserii i kołach. Proces ten pomaga wyeliminować ryzyko powstania zarysowań podczas procesu mycia.

Wiele osób pomija ten etap wstępnego czyszczenia i od razu przystępuje do mycia. Problem w tym, że większe cząstki żwiru dostają się na rękawicę do mycia, a następnie są zgarniane tam i z powrotem po lakierze podczas mycia samochodu. Bardzo szybko te małe zadrapania budować i ogólny efekt jest bardzo nudne i zmęczony wyglądający lakier. Warto poświęcić kilka dodatkowych minut na etap czyszczenia wstępnego. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Piana Ultimate Snow została spłukana przed umyciem S3 przy użyciu GYEON Q2M Bathe i GYEON Q2M Mitt. Po spłukaniu podłączono filtr wody dejonizującej Aqua Gleam, aby zapewnić S3 ostatnie płukanie czystą wodą. Następnie pojazd został osuszony miękkimi ręcznikami z mikrofibry i wniesiony do studia.

Lakier był w idealnym stanie, więc po lekkim polerowaniu ręcznym lakier był gotowy do oczyszczenia przy użyciu GYEON Q2M Prep. Ponieważ felgi miały być uszczelnione przy użyciu GYEON Q2 Rim, również one zostały oczyszczone przy użyciu Q2M Prep.

Kluczem do skuteczności uszczelniacza ceramicznego jest upewnienie się, że lakier jest całkowicie wolny od wszelkich olejów lub pozostałości silikonu przed jego nałożeniem. Aby to zrobić, potrzebny jest specjalny rodzaj środka czyszczącego, który rozpuszcza te zanieczyszczenia, a następnie spłukuje je z powierzchni. GYEON Q2M Prep właśnie to robi. Gdy powierzchnie są już całkowicie oczyszczone, można nałożyć uszczelniacz, a maksymalna liczba możliwych wiązań tworzy się bezpośrednio z podłożem - zapewnia to maksymalną wydajność w zakresie ochrony i trwałości. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Po dokładnym oczyszczeniu S3, pierwsza warstwa GYEON Q2 MOHS+ została nałożona przy użyciu szmatki aplikatora owiniętej wokół bloku pianki dla lepszej przyczepności.

Jak tylko pojawiły się pierwsze oznaki zmatowienia, warstwa została delikatnie wypolerowana.

Ważne jest, aby polerować tak szybko, jak tylko pojawi się zamglenie, aby usunąć nadmiar i zapewnić, że wykończenie jest wolne od smug. Jeśli pozostawi się ją zbyt długo, warstwa całkowicie się utwardzi, a wtedy zacieki są bardzo trudne do usunięcia. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Po wypolerowaniu, pierwsza warstwa została pozostawiona na godzinę do utwardzenia przed nałożeniem drugiej. Następnie użyto lamp na podczerwień, aby podgrzać panele do temperatury 60 stopni Celsjusza. Ogrzewanie paneli pomaga uszczelniaczowi stwardnieć, skracając czas utwardzania z około czterech godzin do zaledwie dziesięciu minut.

GYEON Q2 Rim został nałożony również na koła i końcówki układu wydechowego, które również zostały podgrzane, aby przyspieszyć proces utwardzania.

Każdy panel został następnie potraktowany GYEON Q2 Phobic, aby wzmocnić właściwości hydrofobowe uszczelniacza. Panele zostały następnie podgrzane po raz ostatni przy użyciu lamp podczerwonych, aby jeszcze bardziej skrócić całkowity proces utwardzania.

Wyrazistość połysku była ewidentna, połysk niezwykły, a kolor naprawdę wzmocniony!

W zależności od wilgotności otoczenia, pełny proces utwardzania może trwać do czternastu dni, więc aby zabezpieczyć uszczelniacz przed plamami wody, na karoserię i koła nałożono warstwę GYEON Q2M Cure.

Szyby zostały oczyszczone, a następnie uszczelnione przy użyciu GYEON Q2 View, aby stworzyć trwałą, hydrofobową barierę, która zachęca wodę deszczową do tworzenia kulek w kontakcie. Kuleczki te rozwiewają się podczas jazdy, nawet przy niższych prędkościach. Aby dopełnić wyglądu, opony zostały pokryte GYEON Q2M Tire.

Zobacz