Akcesoria i kosmetyki samochodowe

Najtańsze w eksploatacji samochody na olej napędowy i benzynę

Adrian Krzymiński
Czy zastanawialiście się kiedyś, które nowe samochody są najtańsze w eksploatacji, biorąc pod uwagę serwisowanie, paliwo i inne koszty eksploatacji w ciągu pierwszych trzech lat?

Najnowsza analiza ekspertów w dziedzinie danych motoryzacyjnych, firmy cap hpi, przygląda się całkowitemu kosztowi posiadania (TCO) w najpopularniejszych segmentach.

W sektorze małych samochodów, Dacia Sandero hatchback 1.0 SCe Access 5dr ma najniższy całkowity koszt posiadania w wysokości 7 419,64 funtów lub 206,10 funtów miesięcznie, a następnie Dacia Sandero diesel hatchback 1.5 dCi Ambiance 5dr w wysokości 8 059 funtów (223,87 funtów miesięcznie).

Następny jest Suzuki Celerio hatchback 1.0 SZ2 5dr z TCO w wysokości 8 350,74 funtów (231,97 funtów miesięcznie).

W sektorze samochodów rodzinnych, Fiat Tipo Hatchback 1.4 Easy 5dr może pochwalić się najniższym całkowitym kosztem posiadania na poziomie 12 003,10 funtów (333,42 funtów miesięcznie), co czyni go zdecydowanym faworytem rodziny. Model benzynowy nieznacznie wyprzedza Fiata Tipo hatchback z silnikiem wysokoprężnym 1.3 Multijet Easy 5dr w cenie 12 529,20 funtów (348,03 zł).

Fiat Tipo diesel pokonuje jednak hatchbacka benzynowego, jeśli chodzi o koszty obsługi i konserwacji (801 funtów benzyna vs 785 funtów diesel) i znacznie w kosztach paliwa (3 217,10 funtów benzyna vs 2 109,20 funtów diesel).

Suzuki Ignis hatchback 1.2 Dualjet SZ3 5dr jest na szczycie ligi SUV-ów z TCO wynoszącym 9 432,83 funtów (262,02 funtów miesięcznie).

Gorąco po piętach depcze mu Dacia Duster kombi 1.6 SCe 115 Access 5dr z TCO w wysokości 10 405,32 funtów (289,04 funtów miesięcznie). Najlepiej radzącym sobie SUV-em z silnikiem diesla jest SsangYong Tivoli diesel hatchback 1.6 D SE 5dr za 11583,50 funtów (321,76 funtów miesięcznie).

paliwo

Dla tych, którzy chcą coś bardziej sportowego, Smart ForTwo Cabrio 1.0 Passion 2dr jest liderem pakietu, jeśli chodzi o kabriolety i kabriolety coupe z TCO 12,072.74 funtów (335,35 funtów miesięcznie) ściśle za Fiatem 500c Convertible 1.2 Pop 2dr (13,394.04 funtów) i MINI Convertible 1.5 Cooper 2dr (13831.28 funtów).

Najlepszy TCO z oleju napędowego oferuje Fiat 500C diesel cabrio 1.3 Multijet Pop Star 2dr (14 377,61 £) i MINI Convertible diesel 1.5 Cooper D 2dr (14 415,97 £).

Na najwyższym końcu spektrum w sektorze samochodów wykonawczych, Audi A5 diesel Sportback 2.0 TDI Ultra SE 5dr prezentuje najlepszy TCO na poziomie £19,773.73 (£549.27 miesięcznie). Drugi najlepszy TCO jest oferowany przez Audi A5 Coupe 2.0 TFSI SE 2dr na £ 19,862.03 (£ 549.27). Trzeci w klasie jest Jaguar XF Diesel Saloon 2.0d Prestige 4dr na £ 20389.49 (£ 566.37).

"Jeśli chodzi o wskazanie wiodących samochodów o najniższym całkowitym koszcie posiadania przez pierwsze trzy lata od nowości i przy przebiegu 10 000 mil rocznie, nasze badania pokazują, że w większości sektorów pojazdów benzyna ma niewielką przewagę" - powiedział Philip Nothard, redaktor działu konsumenckiego i detalicznego Cap Hpi.

"Jednak nasze dane pokazują, że często może być różnie, ponieważ niektóre pojazdy, szczególnie diesle, oferują konkurencyjne koszty posiadania w zakresie serwisu i konserwacji, podczas gdy inne oferują bardziej ekonomiczne miesięczne koszty eksploatacji lub koszty paliwa, więc dla większości kierowców najważniejsze jest ustalenie, co jest dla nich najważniejsze jako indywidualnych właścicieli pojazdów."

Zobacz