Akcesoria i kosmetyki samochodowe

Nowe Suzuki Jimny to retro, wytrzymałe cacko

Adrian Krzymiński
 

Kiedy widzisz jednego, chcesz go mieć.

Szczeniaki. Supersamochody. Smakowite ciastka. Znasz te rzeczy i myślę, że możesz dodać do tej listy również nowe Suzuki Jimny.

To znaczy, spójrzcie na to. To dziecko G Wagon - bezwstydnie retro, niezaprzeczalnie dziwaczne i odświeżająco oryginalne kompaktowe 4×4. Nie ma innego samochodu konkurującego z nim na drodze, ponieważ ma trzydrzwiowe drzwi i krótki rozstaw osi.

To nie jest samochód, który wybierasz, jeśli masz małe dzieci do podwiezienia do szkoły lub regularne przejazdy autostradą do zburzenia. To jest samochód, który wybierasz, ponieważ twoje serce prowadzi twoją głowę i chcesz czegoś innego i celowego.

Serce, głowa. Głowa, serce. Wystarczy jedno spojrzenie na nowego Jimny'ego - z okrągłymi reflektorami LED, wysoką postawą i pudełkowatym kształtem - i serce wygrywa w tej bitwie. Urzeka dobrym wyglądem w stylu retro i doskonałymi proporcjami. Jest kompaktowy, ale dzięki poszerzonym nadkolom, grubym oponom i solidnym zderzakom jest mięsisty.

Podobnie jest z osiągami terenowymi. Nowy układ napędowy ALLGRIP Pro 4WD z przekładnią o niskim zakresie przełożeń, pozwalający na wydostanie się z krytycznych sytuacji, działa bez zarzutu. Suzuki może pracować w trybie 2WD (2H), który zapewnia oszczędność paliwa w mieście, a po naciśnięciu przycisku może zostać przełączony w tryb 4WD High (4H) lub 4WD Low (4L). Spokojnie.

Prześwit wynosi 205 mm, co daje Jimny'emu kąt natarcia 37 stopni, kąt rampowy 28 stopni i kąt zejścia 49 stopni. Krótki rozstaw osi robi różnicę przy pokonywaniu przeszkód i stromych wzniesień. W standardzie znajduje się również system wspomagania ruszania pod górę (Hill Hold Assist) oraz system kontroli zjazdu ze wzniesień (Hill Descent Control).

Co ważne, Jimny zachowuje się pewnie i bez obaw na nierównościach. 3-zawiasowe zawieszenie sztywnej osi i amortyzatory dobrze radzą sobie z utrzymaniem nadwozia w ryzach na wyboistych nawierzchniach, a amortyzator skrętu minimalizuje odbicie kół.

Silnik 1.5 również jest przyzwoity. Rezygnuje z wymuszonej indukcji, więc nie ma mocnego środkowego zakresu obrotów, ale wchodzi na obroty płynnie i jest zaskakująco oszczędny. W teście przeprowadzonym zgodnie z nowymi przepisami WLTP uzyskał 35,8 miligramów na godzinę łącznie.

Życie z Jimny'm to również przyjemność. Jest łatwy do zaparkowania i wygodny w mieście. Nie jest to najbardziej praktyczny samochód, ale to nie przeszkadza. Nie ma opcji pięciu drzwi, a tylna klapa otwiera się na zewnątrz, jak w furgonetce. Pojemność bagażnika przy podniesionych tylnych siedzeniach wynosi 85 litrów, co wystarcza na torbę, ale to wszystko. Ludzie i tak zazwyczaj jeżdżą Jimnym z opuszczonymi siedzeniami. Jeśli to zrobimy, pojemność bagażnika wyniesie 377 litrów. Wystarczająca dla psów.

Wszystkie modele są wyposażone w Bluetooth i DAB. Warto jednak wybrać wersję SZ5, ponieważ oferuje ona reflektory LED, podgrzewane fotele przednie, 7-calowy ekran dotykowy, nawigację satelitarną, Smartphone Link oraz system Dual Sensor Brake Support, który monitoruje drogę przed samochodem i podejmuje działania, uruchamiając hamulce w celu złagodzenia skutków zderzenia.

To naprawdę wszystko, czego potrzebujesz do bezproblemowej, codziennej jazdy. Nigdy wcześniej Jimny nie przemawiał do tak wielu osób. Co za wspaniały samochód! 

Więcej na: http://polskieszkolyjazdy.pl

Zobacz