Akcesoria i kosmetyki samochodowe

Szybki i wściekły w nowym Fordzie Mustangu

Adrian Krzymiński
Udostępnij Facebook Twitter

Po dwóch latach od premiery kultowego Forda Mustanga w Wielkiej Brytanii, około 6 000 egzemplarzy znalazło domy tutaj, w krainie wybojów, korków i malowniczych krajobrazów.

Na całym świecie Ford sprzedał około 125 809 Mustangów w 146 krajach w 2017 roku, co czyni go najlepiej sprzedającym się sportowym coupe na świecie (bez akcentu).

Ale Niebieski Owal nie spoczywa na laurach i w 2018 roku zobaczymy zmodernizowanego Mustanga o subtelnie bardziej eleganckim wyglądzie, z większą ilością technologii i systemów bezpieczeństwa, a także z poprawioną wydajnością, prowadzeniem i opcjami dostosowania.

Tor Santa Pod Raceway w Northamptonshire był miejscem prasowej premiery nowego 'Stanga - i nie bez powodu.

Jest to nie tylko ojczyzna europejskich wyścigów drag racing, ale niezliczone zmodyfikowane Mustangi wszystkich kształtów i rozmiarów wystąpiły na ćwierć mili od czasu otwarcia obiektu w 1966 roku.

Ale najlepszym powodem jest to, że Ford Mustang 2018 zawiera teraz dodatkowe tryby jazdy, w tym ustawienie Drag Strip.

Zaprojektowany, aby uzyskać maksymalne przyspieszenie i osiągi w linii prostej na wyznaczonych torach do wyścigów drag, gdzie lepiej go przetestować niż w Santa Pod?

To też działa. Nie mogę powiedzieć, że mój czas 13,195 sekundy był czymś wyjątkowym, ale profesjonalni kierowcy, którzy podwoili się jako nasi instruktorzy byli pod wrażeniem, że "zwykły" Mustang jest tak zdolny i tak okazyjny.

Nie wydaje mi się, żebym do końca opanował przedwyścigowy burnout (gdzie rozgrzewasz opony kręcąc nimi podczas postoju samochodu), ale to tylko część procesu.

Następnie skradasz się w kierunku linii startu i podążasz za sekwencją świateł. Przytrzymując lewą stopą pedał hamulca, prawą zwiększasz obroty do ponad 2000 obr/min, następnie podnosisz lewą stopę i ruszasz z miejsca, a 10-biegowa skrzynia automatyczna wrzuca kolejne biegi.

Zanim się obejrzysz, dojedziesz do mety, a potem będziesz miał mnóstwo pasa startowego (w końcu to była baza lotnicza z czasów II wojny światowej), aby zwolnić i schłodzić hamulce.

OK, tryb Drag Strip to trochę sztuczka, ale dobrze było wypróbować 5,0-litrowego Mustanga na granicy możliwości.

W przeciwieństwie do hałasu samochodów zawodowych kierowców, V8 Stanga było prawie bezgłośne - nawet jeśli w rzeczywistości było inaczej.

Co prowadzi nas do kolejnej nowości na rok 2018 - innowacyjnego trybu "dobrego sąsiada", który można zaprogramować tak, aby automatycznie ograniczał hałas wydechu w określonych porach dnia, aby nie przeszkadzać ludziom obok.

My Mode, kolejny nowy, wybieralny napęd, pozwala wybrać własne ustawienia dla wydajności, dynamiki jazdy i nuty wydechowej.

Inne aktualizacje zarówno fastback i kabriolet obejmują technologię bezpieczeństwa w standardzie - jeden z niewielu krytycznych uwag na temat oryginalnego samochodu szóstej generacji - więc teraz jest autonomiczne hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu i automatyczne światła drogowe.

Jest o wiele więcej w ofercie, ale być może największą nowością jest to, że Mustang Bullitt edycja specjalna będzie dostępny w Wielkiej Brytanii od tego lata.

Z okazji 50. rocznicy legendarnego filmu ze Stevem McQueenem, jest on dostępny w klasycznym kolorze Dark Highland Green i napędzany jest ulepszonym silnikiem V8. Dźwignia zmiany biegów posiada nawet białą gałkę w kształcie kuli bilardowej, co jest ukłonem w stronę oryginału.

Werdykt: Nowy Ford Mustang jest lepszy niż kiedykolwiek. Nieliczne zagniecenia, które tam były, zostały usunięte i teraz jest jeszcze bardziej dopracowanym kawałkiem Ameryki w wyjątkowo przystępnej cenie.

Cena: Nowy Mustang 2,3 litra EcoBoost jest dostępny od 36,645 funtów, podczas gdy 5.0 V8 GT ustawi cię z powrotem co najmniej 41,745 funtów.

Zobacz