Polerowanie i czyszczenie samochodu

Polerowanie i czyszczenie samochodu – chemia samochodowa

Adrian Krzymiński

Nie jest łatwo wypolerować samochód i jeśli mimo wszystko chcemy wykonać tę czynność we własnym zakresie, powinniśmy odpowiednio przygotować się na wyzwanie. Konieczne będzie też zaopatrzenie się w odpowiednią chemię samochodową oraz narzędzia.

Na pewno będą nam potrzebne pady i gąbki polerskie, do tego pasty polerskie, taśmy do zabezpieczenia ważnych elementów (np. elementów chromowanych i reflektorów) oraz kosmetyki samochodowe, które będą służyły do dokładnego oczyszczenia lakieru przed podjęciem jakichkolwiek zabiegów.

Polerowanie mechaniczne i ręczne

Jeśli chcemy wykonać polerowanie mechaniczne, konieczne będzie doliczenie do wydatków ceny zakupu polerki mechanicznej. Jest to zwykle 200-300 złotych. Trzeba pamiętać, że polerowanie mechaniczne jest stosunkowo trudne i jeśli robi się to w sposób nieumiejętny, można nawet spowodować uszkodzenia lakieru. Typowymi kłopotami jest przypalenie lakieru, nierówne wypolerowanie oraz oderwanie lakieru w miejscach skrajnych. Są to ważne czynniki ryzyka, ale nie da się ukryć, że polerowanie ręczne zapewnia nam znacznie mniejsze możliwości ingerencji w lakier, przez co efekt końcowy może być dalece niezadowalający, jeśli uszkodzenia lakieru są poważne.

Jak polerować samochód

Czyszczenie lakieru

Polerowanie niezbędne jest w sytuacji, jeśli lakier jest poważnie uszkodzony. W typowych przypadkach można osiągnąć dobry efekt już przez zwyczajne umycie samochodu i najlepiej jest to zrobić ręcznie, ponieważ jest to najbezpieczniejsze podejście, które w dodatku pozwoli nam na wykonanie mycia w sposób odpowiednio szczegółowy. Mycie we własnym zakresie jest też stosunkowo tanie. Najpotrzebniejsze rzeczy to szampon do mycia lakieru, specjalne glinki do usuwania trudnych zabrudzeń oraz rękawice bądź gąbki do ściągania brudu z lakieru.

Zestaw takich kosmetyków i narzędzi to zwykle koszt przekraczający 100 złotych, ale z jednego zestawu będziemy korzystać przez co najmniej kilkanaście myć, co oznacza w praktyce, że jest to koszt coroczny. Najważniejszy mimo wszystko nie jest sprzęt. Liczy się to, jak podchodzimy do mycia samochodu. Trzeba się zawsze upewniać, że nie szorujemy lakieru i że z glinki korzystamy po podzieleniu jej na naprawdę niewielkie części. Glinka nie może być brudna – jeśli pojawi się na niej zabrudzenie, wyrzucamy ją i bierzemy nowy kawałek.

Zobacz